گوگل ادز بستر تبلیغاتی پولی شرکت گوگل است که در آن تبلیغکنندگان از طریق صفحات نتایج جستجوی گوگل، یوتیوب، وبسایتها و برنامههای دیگر گوگل، تبلیغات خود را در معرض دید مخاطبان هدف قرار میدهند.
در این نوع تبلیغات، تبلیغکنندگان عبارات کلیدی خود را در گوگل ادز وارد میکنند تا تبلیغ آنها درست برای کاربرانی که این عبارات را جستجو میکنند، نمایش داده شود.
تبلیغات در گوگل به ازای هر کلیک کاربر بر روی تبلیغ، از بودجه گوگل ادز تبلیغکننده کم میشود. در گوگل ادز، شما بهعنوان تبلیغکننده یک کلمهی کلیدی مرتبط با کسبوکارتان را انتخاب میکنید و حداکثر قیمتی که حاضرید برای هر کلیک روی آن کلمه کلیدی بپردازید را تعیین میکنید.
گوگل ادز تبلیغ شما را در جایگاههای مختلف به مخاطبان هدف شما نشان میدهد و کاربران با کلیک بر روی تبلیغ شما وارد وبسایت شما میشوند و در صورت پاسخ درست به نیاز آنها در وبسایت، آنها از محصولات و خدمات شما استفاده میکنند و اینگونه علاوهبر افزایش بازدید وبسایت، فروش شما افزایش مییابد.